sobota, 11 lipca 2009

Spotkanie 9 lipca 2009 r. Temat: "Samotność a osamotnienie"

Gdy czujesz się samotny z powodu np. opuszczenia przez bliską osobę np. współmałżonka, pamiętaj, że Bóg jest z tobą. Biblia mówi: „(4) Chociażbym chodził ciemną doliną, zła się nie ulęknę, bo Ty jesteś ze mną. Twój kij i Twoja laska są tym, co mnie pociesza. ” PS. 23,4 (BT)
Nawet jeżeli rodzice się ciebie wyrzekną, Bóg nigdy tego nie zrobi. Biblia mówi: „(10) Choćby mnie opuścili ojciec mój i matka, to jednak Pan mnie przygarnie. ” PS. 27,10 (BT)
Bóg nigdy nas nie porzuci. Biblia mówi: „(18) Nie zostawię was sierotami: Przyjdę do was.” JAN 14,18 (BT). Nigdy nie jesteśmy całkiem sami. Biblia mówi: „(10) Bo góry mogą ustąpić i pagórki się zachwiać, ale miłość moja nie odstąpi od ciebie i nie zachwieje się moje przymierze pokoju, mówi Pan, który ma litość nad tobą. ” IZAJ. 54,10 (BT)

Różnica między osamotnieniem a samotnoscią

Osamotnienie to izolacja, to brak dobrych więzi z innymi, to ucieczka przed nimi z powodu egoizmu lub tez lęku o siebie. Natomiast samotnosć to chwilowe odejscie "na miejsce osobne" ze swiadomoscią, że za życie odpowiada się najpierw przed Bogiem.

"Chwile samotnosci są wezwaniem, by głębiej otwierać się na ludzi, pełniej powierzać się Bogu. W samotnosci oczyszcza się miłosć do Boga i do ludzi" - ks. Józef Augustyn SJ

Na spotkanie wspólnotowe przybyło 9 małżonków: Maria, Maria, Maria, Joanna, Ania, Ola i Marcin, Halinka, Andrzej.

Brak komentarzy: